waves

פירוק ופינוי אסבסט

אנו נותני שירות פירוק ופינוי אסבסט לפי החוק למניעת מפגע אסבסט ואבק מזיק, התשע"א – 2011 אותו יזם המשרד להגנת הסביבה.

אסבסט

האסבסט הוא שם כולל לקבוצת מינרלים טבעיים בעלי מבנה גבישי בצורה של סיבים מיקרוסקופיים דקים, ארוכים ונפרדים, הנבדלים זה מזה בהרכבם. סיבי האסבסט חזקים מאוד, הם עמידים בפני אש, חום, קורוזיה, כוח מכני חזק, כימיקלים, ומאופיינים באורך חיים רב. תכונות ייחודיות אלה, בשילוב מחיר נמוך, הן שהביאו את האסבסט לשימוש במגוון רחב ביותר של חומרי בידוד תרמי, בידוד אקוסטי, חומרי חיכוך וחומרי בנייה במשך תקופה של מעל 100 שנה. אסבסט מוגדר כאבק מזיק, כחומר מסוכן וכמזהם אוויר

חוק האסבסט

התפוררות החומר עלולה להיגרם כתוצאה מביצוע פעולות אגרסיביות יזומות של קידוח, ניסור, חיתוך, ליטוש, השחזה ועוד. בפעולות אלה ניתקים סיבי אסבסט מצמנט המלט, ומרחפים באוויר. כמו כן קיימת תופעת איבוד חומר באופן טבעי כתוצאה מעייפות החומר, שחיקה טבעית, חיי שירות ארוכים ופגעי מזג אוויר. במקרים אלה כמות סיבי האסבסט שעלולה להשתחרר היא קטנה באופן ניכר בהשוואה לפעילות יזומה. חדירת סיבי אסבסט למערכת הנשימה עלולה לגרום למחלות הפנוימוקוניוזיס (הקשורות למחלות הנגרמות מחשיפה לאבק מזיק) קשות שאינן ניתנות לריפוי ומופיעות לאחר תקופת חביון ארוכה הנעה בין שנים בודדות ללמעלה מ-40 שנה לאחר החשיפה הראשונית.

תהליך פינוי האסבסט

פירוק ופינוי אסבסט הוא פעולה מורכבת, הנעשית בכמה שלבים. הנקודה המרכזית, מבחינה כלכלית, היא שאין פירוק אסבסט אחד אשר דומה לחברו. בכל אחד מהמקרים יש פרמטרים שונים המגדירים את מורכבות המשימה וגם את מחירה, דוגמת מאפייני המבנה, היקף האסבסט שיש להתמודד איתו, תנאי השטח, פעולות ההכנה נדרשות וכן הלאה. לכך ניתן להוסיף את מדיניות המחירים של קבלן השיפוצים או הבניין שלוקח על עצמו את המשימה, המשתנה בין השאר על פי הניסיון המקצועי שלו. אסור לשכוח שלא לכל בעל מקצוע יש את הידע, הכישורים והציוד הדרושים לביצוע המלאכה על הצד הטוב ביותר. שימו לב שהמלאכה לא מסתכמת בפירוק האסבסט, חשוב ככל שיהיה. על פי חוק יש חובה להוביל את האסבסט בהתאם לתקנים, כך שלא תהיה דליפה של חלקיקים מזיקים, ולאחר מכן להטמין אותו באתרים המורשים. יש חברות המתייחסות לפעולות אלה כחלק אינטגרלי במדיניות התמחור שלהן, בעוד אחרות גובות על כך תשלום נוסף. המלצה מועילה בכל אופן היא לברר עם אנשי החברה בדיוק מה כוללת הצעת המחיר שלהם והאם יש צורך בתוספות עליה בשלב מסוים. ככל שאתרי ההטמנה הזמינים רחוקים יותר מהכתובת בה מתבצע הפירוק, כך גדלים הסיכויים שהמחיר הנגבה יהיה מעט גבוה יותר. לפני פירוק האסבסט מרטיבים אותו כמו שצריך על מנת למנוע מהאבק, שהוא כאמור החלק המסוכן, להתפזר מסביב. לאחר ההרטבה בעל המקצוע נזהר לא לשבור או לרסק את הלוחות, אלא רק להבריג את הברגים החוצה ולהסיר את הלוחות בזהירות. את חלקי האסבסט שם בעל המקצוע ביריעת פלסטיק עבה. כאן מגיע חלק הפינוי – מכיוון ואף אחד לא רוצה חלקי אסבסט בפח של השכונה, בעל המקצוע מטמין את הפסולת באתר הטמנת אסבסט מורשה. מומלץ לבקש ממנו את כתובת אתר ההטמנה בו הוא השתמש, במידה ויגיע מפקח על מנת לבדוק שהאסבסט לא סתם נזרק במזבלה אקראית, כדרכם של חאפרים, ומהווה מפגע בריאותי. במהלך פינוי האסבסט בעל המקצוע יעטה מסכה, ולפעמים אף חליפת מגן, על מנת למנוע מגע עם סיבי האסבסט המסוכנים. כמו כן, מומלץ לבני המשפחה לא להיות קרובים למקום בעת הפירוק. בעבודות גדולות, מעל 50 מ"ר, אמצעי הזהירות נרחבים בהרבה: יש לעבוד רק עם קבלן בעל היתר לבצע פינוי אסבסט בהיקף זה, להתריע את השכנים על העבודה, לגדר את האתר ולפעמים אף לעשות בדיקות מעבדה לאחר סיום עבודת פינוי האסבסט, על מנת לקבוע אם יש ריכוז של סיבי אסבסט באוויר. את הנחיות הזהירות המלאות בעבודות אסבסט גדולות תוכלו למצוא באתר המשרד להגנת הסביבה.

מענה מקצועי ובטיחותי

המודעות לנזקי ולסכנת האסבסט הוביל להקמת ועדה לטיפול באבק מזיק ולהכשרת חברות על מנת לטפל במפגע המסוכן. לאחר סיווג האסבסט כחומר מסרטן עלה הביקוש בקרב רשויות מקומיות, קבלני בניין, לקוחות פרטיים ומוסדות שונים לפרק ולפנות גגות, מבנים וקירות אסבסט. חברת "קלין קור טכנולוגיות" עברו הכשרות מקצועיות ברחבי העולם אצל מיטב המומחים והחברות המובילות בתחום פינוי ופירוק אסבסט. החברה מציעה צוות מקצועי, מנוסה ומוכשר לעבודות הפירוק והפינוי ויש ברשותה את כל הציוד הבטיחותי, החדשני והמתקדם הנדרש למלאכת הפירוק, מורכבת וגדולה ככל שתהיה. החברה מציעה שיטות וטכנולוגיות חדשניות בענף תוך הקפדה על עבודה בטוחה הן לסביבה והן לצוות העובדים ולעוברי האורח באזור.

אמצעי זהירות ובטיחות

חברתנו מחויבת לכללי הזהירות והבטיחות הקפדניים ביותר, כנדרש על פי החוק והתקנות בארץ. החברה מציעה צוות מנוסה בכל הכשרות מקצועיות בחו"ל ורישיון למלאכת הפירוק והפינוי של האסבסט. במהלך העבודה מגדרים את האזור עם שילוט, מגדירים את העבודה והציוד הנדרש ולאחר הבאת הציוד והמכשור המתקדם תוך נקיטת כל אמצעי הבטיחות מתחילים בעבודת הפירוק כאשר הצוות לובש ביגוד מגן מקצועי ופינוי בהתאם לחוק לאתר הטמנה מורשה. החברה מציעה עבודות פירוק קונסטרוקציות, גגות, קירות, מחסנים, גדרות ומבנים אחרי שריפה בהם יש אסבסט במהירות, ביעילות ובמקצועיות הגבוהה ביותר.

קבל הצעה

create
שם הוא שדה חובה
email
אימייל הוא שדה חובה
phone
טלפון הוא שדה חובה
title

הצלחותינו

המטרה שלנו היא לספק אתכם
call 050-842-2649
call 050-222-5693
050-842-2649
schedule א - ש, 8:00 - 18:00
location_on כאבול, כביש ראשי ליד בנק לאומי 2496300